tisdag 5 juni 2012

Söta italienska klädnypor...

Är de inte söta mina små klädnypor som ser ut som fåglar?



 Min väninna och snälla granne hade sett dem i London, och köpte ett paket till mig eftersom hon vet att jag är lite gammeldags och hänger min tvätt på lina ute i trädgården. Det doftar så gott om kläder som hängt ute i friska luften och finns det nå´t skönare än att krypa ner i en renbäddad säng med lakan som torkat i sol och vind. Nu ska mina nya klädnypor få sitta kvar som en trädgårdsprydnad på klädsträcket även utan tvätt och vakta över vår trädgård. Undrar just vad pilfinkarna ska tänka till hösten när de fått konkurrens? Tänk om de inte kommer tillbaka?

Såg just en skata som störtdök mot den som ni ser på bilden... Tjuvaktiga skator ja... hmmm! Vi få se hur länge de sitter kvar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar