måndag 9 april 2012

Ginger bloggen lite bättre. Hoppas ni gillar bloggens nya funktioner...

Nu har jag försökt förbättra bloggen för er som besöker mig ofta. Den har också fått större Uppsalaanknytning. (Här skulle jag vilja särskriva) Om ni kikar till höger i spalterna finns numer en massa olika funktioner som ni kan ha nytta av.

Om vi börjar från toppen finns Life of Brians livsbejakande video "Always look on the bright side of life" Många har kommenterat att de tänkt på den när de sett min rubrik. Och visst är det skönt att bli glad bara så där!



TED talks
och TED ideas worth spreading ger intressanta föreläsningar, som handlar om saker som intresserar vanligt folk och gör forskningen lätt att förstå. Här kan ni läsa mer om vad det är jag försöker ge er  Jag gillar dem och tycker att de är väldigt intressanta. Hans Rosling vår egen Uppsalaprofil finns i bland med som föreläsare.

Nyheter är viktiga!
Därför har jag samlat ett urval av Uppsalas största nyhetskanaler på ett och samma ställe.
Se UNT.se, 24unts nyhetssändningar online, TV4 Uppsalas senaste sändning, liksom SVTs senaste lokala Uppsalasändningar (ABC). Ni kan också lyssna live på Radio Uppland som numera heter SR P4 Uppland . Och på SR P4 Stockholm.  Allt för att underlätta för er.

Dagens väder i Uppsala
Vädret är väl viktigt för oss och det ligger en ruta där man kan se vädret idag och två dagar framåt. Kanske SMHI har en "Gadget" som jag kan bädda in och som är bättre. Jag ska kolla upp det. Om det blir någon ändring lär ni märka det.

Veckans ros
delar jag ut till någon som har gjort, eller som gör någonting som jag uppskattar. Kanske uppskattar just du någon som du skulle vilja ge rosen. Skicka i så fall ett personligt meddelande till mig på Twitter. Länken till min Twittersida finns också i marginalen. Den här veckan är det ledarna för Ärentuna SKs ledare för P-00, som tar med dem till Spanien på träningsläger och låter dem möta ett spanskt lag. Vilken upplevelse de ger dessa 12-åringar. Nästa vecka kanske vi ger rosen till Storvreta Innebandy som spelar för SM-final. Vi får väl se?

Twitter
På tal om Twitter finns det en ruta med det senaste Uppsala-twittret. Det är kända Uppsalabor som twittrar, men också våra lokala nyhetskanaler. Det är de senaste 20 Twittren som kommer upp. Återigen får ni jättegärna tipsa om Twittrare som ni tycker passar där. Om de passar och är hyfsat serösa lägger jag gärna in dem.

Hetaste musiken just nu
Det är en spellista med musikvideos av de mest spelade låtarna på musik-radio-stationerna (långt ord). Givetvis kommer musiken att bytas ut kontinuerligt när nya låtar dyker upp på topplistorna. Lyssna medan du läser blogginläggen, eller ha sidan öppen och surfa runt på andra sidor, så stannar musiken kvar i dina hörlurar.

Rock & Rockballader & blandat 70-80-tal
En lista med musikvideos som jag gillar från Youtube . Här kan du göra samma sak om du gillar låtarna. Stanna på sidan sätt i gång spellistan och surfa runt.

Tyvärr har jag inte lyckats klura ut hur man surfar runt bland inläggen på den egna bloggen utan att musiken stannar. Mitt förslag är i så fall att öppna en ny bloggsida i din browser och surfa runt på den i stället.

Mitt nästa musikprojekt är att sammanställa en klassisk spellista för er.

Det ska kännas bra för alla att besöka mig. Mycket nöje på Ginger bloggen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar