torsdag 5 april 2012

Glad Påsk med tittägg och trädgårdsarbete!

När jag var liten fick jag varje påsk ett eget tittägg. Fast säkert var det samma ägg år från år, det är bara det att jag inte kommer i håg hur det var. Ägget var rosa och hade rosa kristyr spritsat runt titthålet. Inuti ägget fanns det kycklingar, en höna, små ägg och blommor och var en mycket spännande upplevelse för en liten flicka.
Ungefär så här såg mitt ägg ut.

Vilket hantverk, och allt var gjort i kristyr och gick att äta. Om jag vore händig, skulle jag göra mig ett eget ägg igen. Om ni vill pyssla lite kan ni göra ett ägg själva. Tårtdecor i Kungälv har en jättefin sida HÄR som visar hur man gör. Klicka på länken så kommer ni dit.

Bilden är från Tårtdecors hemsida
Påsken kommer i stället att bli en släpsam högtid i år. Släpa ris och nedtagna träd. Våra grannar plockade fram sin motorsåg och frågade vänligt om de fick hjälpa till med sågen, och naturligtvis tog vi tacksamt emot den hjälpen! Riset däremot är vårt kära nöje. Sedan ska alla löven bort. Jag håller på att bli vansinnig under hösten när de vackra lönnarna på gatan tappar sina löv. Av någon konstig anledning blåser de in i vår trädgård. Nu ligger de där som ett tjockt täcke. Bra motion blir det i alla fall.

Måste bara göra er uppmärksamma på att under den korta tid som Ginger bloggen har funnits har antalet besökare just passerat 3.000. Besökarna kommer från hela världen, vilket är väldigt roligt. Med de översättningsprogram som finns nu gör det enkelt att konvertera texten mellan språken. Gladast är jag naturligtvis över er svenska vänner som följer mig. Populärast har jag upptäckt är när jag skriver om glädje, eller mat och ger er recept. Även hur man virkar pulsvärmare ligger högt på listan.

Nu vill jag, av hela mitt hjärta, önska er alla en riktigt solig och GLAD PÅSK! Happy Easter to all my foreign friends!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar