söndag 11 mars 2012

Teaterpremiär för en måttlös man - UNT.se

Teaterpremiär för en måttlös man - UNT.se

Allan Svensson som Fursten Jan Stenbeck      Foto: UNTbild  Tor Johnsson
På Uppsala Stadsteaters lilla scen visas "Fursten" från och med torsdag. Hela pjäsen handlar om Jan Stenbecks liv och hans omvandling av medie-Sverige. I rollen som Stenbeck ser vi Allan Svensson som gör en oväntat lysande rollgestaltning. 


För mig som indirekt jobbat under Stenbeck, när jag var anställd av TV4, känner igen mig i mycket av sättet att driva ett medieföretag på. Däremot måste jag se den igen  och vara mer påläst om personerna kring Stenbeck. Behållningen för mig blir större då.


Naturligtvis är föreställningen för alla och inte bara mediefolk. Det är intressant att se hur dagens svenska medier och dagens mobila telefoni vuxit fram ur en mans huvud.  Se den! Ni kommer inte att bli besvikna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar