tisdag 8 november 2011

Denna lilla, lilla värld!

Sitter i dagrummet och väntar på middag. Hej, hej. Två nya ansikten dyker upp vid bordet. Det är han som är opererad. Han har en droppställning som han släpar på och han ser ut att ha väldigt ont. Det som är så gulligt är att han har en tröja som det står "pappa" på. Åh, vad härligt, en man som älskar sina barn.

Då kommer den sedvanliga frågan: Hej, var kommer ni i från? Jaha, Sollefteå. Norrlänningar! Kul, jag är född i Sundsvall, säger jag, men ändrar mig genast. Egentligen kommer jag från Nedansjö, om ni vet var det ligger. Då brister de båda ut i skratt. Haha, min mamma har drivit macken där och är från Nedansjö. Genast har vi massor av gemensamma bekanta att prata om. Hur sannolik är chansen att man träffar någon som tar en tillbaka fyrtio år i tiden, i ett dagrum på sjukhuset

Stackars, han får ont, och hans fina fru följer honom in till salen. De verkar vara väldigt kära, vilket jag unnar dem av hela mitt hjärta. Få se vilka gemensamma bekanta vi kommer på att prata om i morgon kring frukostbordet.

I morgon ska NI få träffa mannen med de nio liven, den spännande smålänningen som överlevt de mest osannolika olyckor och som är en positiv, varm, erfaren samtalspart, när oron och gråten kommer. God natt för en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar