tisdag 8 november 2011

De saliga själarna

Rapport från en av de saliga själarna, som vandrar omkring i avd 85Es korridorer om natten. Inte kunna sova, jag måste sova, ge mig sömn nuuuu. Grannen ramlar ur sängen med ett brak. Kl är exakt 12 på natten. Jaha, då var den nattsömnen förstörd. Går ut i dagrummet och svullar varm choklad och massor med skorpor. Där stack sockervärdet. Aj, aj, aj. Kanske lika bra att köra ett motionspass.

Tre varv runt avdelningen med rullatorn, det blir nog bra. Blir andfådd. Inte mycket kondis här inte. Orken finns liksom inte. Ok, men det var ett försök i alla fall. På väg till rummet möter jag en annan salig själ. Varför kan vi inte sova? Medicinerna så klart. Cortison som speedar upp oss, men är livsviktigt för läkandet.

Jaha, då ligger man i sängen och grannen vaknar igen och är orolig. Jag vill sova, nu, men vet att jag inte kan. Lika bra att ställa in sig på frukosten kl halv sju. Den godaste i världen. Får väl ligga och vänta då, om jag inte tar ett motionspass igen vid fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar