måndag 21 november 2011

Vägen ut ur smärta

Vetenskapens Värld är ett av de mest intressanta program, som SVT erbjuder just nu. Kvällens program handlade om bristen på smärta, och alla de miljontals människor som lider av smärta i olika styrka och former.

Det var med tårar i ögonen som jag tänkte på honom, Smålänningen, som fanns på Ackis samtidigt med mig. Mannen med de nio liven, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg.
 http://uppsala-ginger.blogspot.com/2011/11/mannen-medde-nio-liven.html
Mannen, han med de kroniska smärtorna, i en hand som läkt för länge sedan. Smärtor som konstant skapas i hans hjärna. Det var med glädje jag såg hur smärtforskningen går framåt, och inger hopp.

Om du läser det här, är min hälsning till dig min käre vän:
"-Ge inte upp! Fortsätt att hoppas och tro att lösningen på dina plågor är nära. Jag tänker på dig och hoppas med dig. "

Titta gärna på det intressanta programmet  i SVTplay i länken här nedan:

http://svtplay.se/v/2609224/vetenskapens_varld/vagen_ut_ur_smarta

1 kommentar:

  1. Så där ja! Nu har jag hittat hit. Kul att du kom igång med en blogg!

    SvaraRadera